|
Side 1 af 1
|
[ 7 indlæg ] |
|
Skrevet: 16 Sep 2005, 18:15 
ChristianH
Tilmeldt: 04 Mar 2005, 20:01 Indlæg: 1 Bopæl: 8220 Brabrand (Ã…rhus)
|
|
Hejsa Group.
Jeg har lige pr. inpulskøb købt ca. 400 amerikanske marvels, af forskellige slags fra starten af 70erne til midt 90erne.
Nu har jeg aldrig læst eller interesseret mig for "udenbyske" tegneserier - det var vist mest min kæreste der animerede mig til at købe dem (jep, vi er nogle hvor kæresten læser flere (om muligt) tegneserier end ham der samler). Siden jeg ikke ved noget om amerikanske tegneserier ville det da være rart at finde lidt information, om muligt, om dem.
Jeg vil spørge om der findes et sted hvor jeg kan se om mine nyindkøb er noget værd - og om hvilke der findes (måske skulle man til at samle lidt på nogle af dem, hvis de ikke er viiiildt dyre...) Anywho skal jeg i hvert tilfælde ind og nyde dem for de gode historier...
Nu er der rigtigt mange forskellige, men der er f.eks.
Dr. Strange
Captain Marvel
Marvel Classics comics
avengers
west cost avengers
og også lidt x-men imellem, selv om de åbenbart ikke lanceres som x-men...
Mvh
Christian Henriksen
|
|
| |
 |
Skrevet: 16 Sep 2005, 19:49 
GoogaMooga
Veteran af 1. grad
|
ChristianH skrev: Hejsa Group.
Jeg har lige pr. inpulskøb købt ca. 400 amerikanske marvels, af forskellige slags fra starten af 70erne til midt 90erne.
Nu har jeg aldrig læst eller interesseret mig for "udenbyske" tegneserier - det var vist mest min kæreste der animerede mig til at købe dem (jep, vi er nogle hvor kæresten læser flere (om muligt) tegneserier end ham der samler). Siden jeg ikke ved noget om amerikanske tegneserier ville det da være rart at finde lidt information, om muligt, om dem.
Jeg vil spørge om der findes et sted hvor jeg kan se om mine nyindkøb er noget værd - og om hvilke der findes (måske skulle man til at samle lidt på nogle af dem, hvis de ikke er viiiildt dyre...) Anywho skal jeg i hvert tilfælde ind og nyde dem for de gode historier...
Nu er der rigtigt mange forskellige, men der er f.eks. Dr. Strange Captain Marvel Marvel Classics comics avengers west cost avengers og også lidt x-men imellem, selv om de åbenbart ikke lanceres som x-men...
Mvh
Christian Henriksen
Dr. Strange skulle vist være en pæn slat værd, og Avengers er ogå gode hvis de er af Perez eller Buscema. Hvis ikke du vil investere i Overstreets Comic Book Price Guide, kan du løbende følge pris udviklingen på www.milehighcomics.com, USAs største dealer. Marvel er blevet så flink til at genoptrykke, at jeg stort set er holdt op med at købe de gamle numre. Du kan begynde med de sorthvide telefonbogstykke Essential genoptryk, her er de næsten færdige med 60'erne og godt inde i 70'erne med Tomb of Dracula, Ghost Rider, og Werewolf by Night, en ordentlig røvfuld historier for kun $17 pr. bog!
MVH
GoogaMooga
|
|
| |
 |
Skrevet: 16 Sep 2005, 21:37 
hulk-boy
Veteran
|
|
de er et sted mellem 5-15,- pr stk værd der findes utrolig mange dr.strange
avengers+ avengers west coast marvel spyttede rigtigt meget ud i denne periode men har du nogle avengers fra 1-180
de kan godt være mere værd da de er svære at skaffe i nm hilsen ole
_________________ ole ladegaard
|
|
| |
 |
Skrevet: 17 Sep 2005, 04:40 
Tue Sørensen
|
ChristianH skrev: Jeg har lige pr. inpulskøb købt ca. 400 amerikanske marvels, af forskellige slags fra starten af 70erne til midt 90erne.
De er nok cirka det værd som du har givet for dem. Medmindre der lige er nogle specifikke sjældenheder i blandt (men de er sikkert blevet fjernet fra bunken før den blev solgt), så er de mestendels ikke noget særligt værd (prøv bare at se om du kan sælge dem for mere end 2 kr. stk. i en dansk tegneseriebutik!). Sådan nogle skal man købe fordi man kan lide historierne, som til gengæld også kan være fede. Men det kommer altsammen an på præcis hvad det er for nogle...
'70erne og '80erne er gode perioder, historiemæssigt, mens det omkring '91-92 begynder at gå voldsomt ned af bakke med kvaliteten. Midt-90ernes historier er ikke noget en seriøs Marvel-fan snakker højt om. Selv i nye Marvel-blade bliver det nu og da antydet at man nok helst skal springe den periode over...
Men du er da velkommen til at poste en udspecificeret liste her i forummet - så skal jeg nok kommentere på hvad der er skidt og hvad der er kanel. Jeg ejer selv 17.000 amr. blade, indsamlet gennem tyve år.
_________________ ~ Tue Sørensen
Formand, http://www.fantastik.dk
"Art, like morality, consists of drawing the line somewhere."
- G.K. Chesterton
|
|
| |
 |
Skrevet: 17 Sep 2005, 09:28 
blackno1
Veteran
|
GoogaMooga skrev: Marvel er blevet så flink til at genoptrykke, at jeg stort set er holdt op med at købe de gamle numre. Du kan begynde med de sorthvide telefonbogstykke Essential genoptryk, her er de næsten færdige med 60'erne og godt inde i 70'erne med Tomb of Dracula, Ghost Rider, og Werewolf by Night, en ordentlig røvfuld historier for kun $17 pr. bog!
Det gælder faktisk også Dr. Strange, der er allerede to Essential bind ude med ham - ved ikke om det har nogen indflydelse på prisen for de originale.
De sort hvide genoptryk holder faktisk ret godt (Essential X-Men nr. 5 har dog visse problemer - der er nogen tegninger som bare ikke holder uden farver).
|
|
| |
 |
Skrevet: 17 Sep 2005, 09:51 
GoogaMooga
Veteran af 1. grad
|
hulk-boy skrev: de er et sted mellem 5-15,- pr stk værd der findes utrolig mange dr.strange avengers+ avengers west coast marvel spyttede rigtigt meget ud i denne periode men har du nogle avengers fra 1-180 de kan godt være mere værd da de er svære at skaffe i nm hilsen ole
Jeg tvivler på, at man kan få de tidlige Frank Brunner Dr. Strange for 15 kr. pr .stk.
Ligeså med Avengers af Perez og Buscema (Buscema havde endda to omgange).
|
|
| |
 |
Skrevet: 17 Sep 2005, 09:58 
GoogaMooga
Veteran af 1. grad
|
blackno1 skrev: Det gælder faktisk også Dr. Strange, der er allerede to Essential bind ude med ham - ved ikke om det har nogen indflydelse på prisen for de originale.
De sort hvide genoptryk holder faktisk ret godt (Essential X-Men nr. 5 har dog visse problemer - der er nogen tegninger som bare ikke holder uden farver).
Mærkeligt nok er de mange genoptryk ingen dæmper på prisudviklingen i USA, hvor bladene bliver ved med at stige. Mange samlere i USA har fede jobs med fede lønninger og lav skat, så de VIL have de originale hæfter. Essential bøgerne har to problemer: manglende farver og billigt papir, der hurtigt gulner. Så er man bedre tjent med at købe Masterworks bøgerne, da de er i farver - men desværre trykt på glittet papir, der giver genskin under læselampen. De matte Masterworks fra firserne var meget bedre. Og så går det langsomt med Masterworks, der udkommer drypvis med et til to bind pr. måned, hvilket på sin vis er godt, da de er noget dyrere.
|
|
| |
 |
|
Side 1 af 1
|
[ 7 indlæg ] |
|