Skrevet: 12 Dec 2007, 23:58 
Roaldbergmann
|
Nu begynder kampen om de mange filmpriser jo snart. Tror i at Ratatouille vil vinde en Oscar? Enten for Bedste Film eller Bedste Animerede Film?
Jeg har lavet en liste over hvilke priser Ratatouille allerede har vundet, og listen over hvilke film der skal dyste om AnimationsOscaren på min blog:
http://disneynyheder.blogspot.com/2007/ ... ar_12.html
Hvad tror i?
|
|
| |
 |
Skrevet: 13 Dec 2007, 11:34 
Cav
Kvikhoved
|
Ikke hvis der er retfærdighed i verden. I det tilfælde skal Persepolis vinde! 
|
|
| |
 |
Skrevet: 13 Dec 2007, 19:33 
vigggggo
|
|
Den er da bestemt værdig til en Oscar i Beste animationsfilm, kategorien.
Personligt var jeg meget skuffet over "Shrek den tredje", og tror ikke på at den vinder en Oscar.
"Surf Up" har fået en mildt sagt lunken modtagelse, og selvom jeg ikke har set den, tror jeg ikke på den.
Eneste modkandidater, som jeg kan se, må være Bee-movie, som jeg ikke har set, men den har vist modtaget okay kritik.
Bewolf er nok også en farvorit, hvis den går for at være en animaionsfilm, har igen ikke set den.
|
|
| |
 |
Skrevet: 13 Dec 2007, 19:36 
vigggggo
|
|
Ups Glemte "Meet the Robinsons"
Sjov og god film uden tvivl, meen... En Oscar er nok lige af stramme den
|
|
| |
 |
Skrevet: 13 Dec 2007, 19:46 
Roaldbergmann
|
|
Jeg må give dig ret det meste af vejen. Meet The Robinsons har ikke samme tyngde som Ratatouille. Og Da jeg også har set både Beowulf, Shrek, Simpsons og Surf's Up, synes jeg ikke jeg finder meget modstand. Så man må vel lytte lidt til kritikerne der giver Persepolis meget ros, og tro på at kampen kommer til at stå mellem dem og "Ratatouille". Men folkene i akademiet, har jo været trofaste overfor Disney og Pixar igennem utroligt mange år. Så mon ikke oscaren for Bedste Animation kommer til at stå på gangene i Disney's hovedkontor i Burbank. Spørgsmålet er så om den står en chance for Bedste Film. Hvem tror i kommer til at kæmpe om den?
|
|
| |
 |
Skrevet: 13 Dec 2007, 19:54 
Frank Madsen
Site Admin
|
Cav skrev: Ikke hvis der er retfærdighed i verden. I det tilfælde skal Persepolis vinde! 
Jeg missede pressevisningen af Persepolis og har faktisk ikke fået set nogen af de to film (skal se Ratatoille med sønneke på lørdag). Men hvad er det, der gør Persepolis til en bedre film end Ratatoille?
_________________ FRANK MADSEN Tegner og forfatter - alt i illustrationer, tegneserier, manuskripter og storyboards
KLIK OG HENT SENESTE NYHEDSBREV http://www.frankmadsen.dk
Læs også Kurt Dunders blog på Seriejournalen!
|
|
| |
 |
Skrevet: 13 Dec 2007, 20:17 
Roaldbergmann
|
Har heller ikke set Persepolis. Men der er en del hype omkring den, så jeg vil gerne se den på et tidspunkt. Den ser bare en anelse dyster ud.
Og så en lille opdatering. Ratatouille er nomineret til en Golden Globe og er indtil videre Oscar-kandidat til nominering for bedste sang.
Læs mere her:
http://disneynyheder.blogspot.com/2007/ ... inger.html
|
|
| |
 |
Skrevet: 19 Dec 2007, 18:13 
vigggggo
|
|
Det bliver nok en kamp mellem Persepolis og Ratatouille.
|
|
| |
 |
Skrevet: 19 Dec 2007, 18:54 
Dan R. Knudsen
Rumkaptajn eller fugemand
Tilmeldt: 06 Aug 2004, 14:11 Indlæg: 8723 Bopæl: Jeg bor i nummer 11, det store gule hus.
|
|
Det er jo ikke et spørgsmål om hvilken film der er bedst - det er et spørgsmål om man er til "ren underholdning, der er fantastisk lækkert lavet" eller til "vi skal være alvorlige, men på den fede måde, så det må for guds skyld ikke se for smart ud".
I mine øjne er der ingen tvivl om at "Rat.." er en bedre animationsfilm, mens "Pers" bare har et budskab der er meget størrer...
_________________ Dan R. Knudsen
Kig forbi www.blækfabrikken.dk – hjemstedet for Flush Royale, Kaptajn Arno og Goben...
|
|
| |
 |
Skrevet: 19 Dec 2007, 21:05 
Frank Madsen
Site Admin
|
D-Cay skrev: I mine øjne er der ingen tvivl om at "Rat.." er en bedre animationsfilm, mens "Pers" bare har et budskab der er meget størrer...
Jeg var inde i Lyngby Kino og se "Ratatouille" sammen med sønneke for et par timer siden, og jeg må sige, at det var en af de allerbedste Pixar-film, jeg har set. Og ja, både underholdende og fantastisk lækkert lavet.
Og da alle andre var gået, og min søn og jeg sad og nød efterteksterne - en hel lille tegnefilm i sig selv - så jeg, at min gamle kollega Mike var krediteret som additional storyboard artist. Han har sikkert været indkaldt til at give klimaks-sekvenserne den rette kaotiske stemning.
_________________ FRANK MADSEN Tegner og forfatter - alt i illustrationer, tegneserier, manuskripter og storyboards
|
|
| |
 |
Skrevet: 20 Dec 2007, 00:56 
Frank Madsen
Site Admin
|
Mike nævnte lige i en mail, at DVD-udgaven i ekstra-delen vil indeholde en "elaborate pre-vizualization camera move" (med titlen Chez Gusteau) som han lavede til en tidlig udgave af filmen. Den tog 6 måneder at lave i After Effects.
ultimatedisney.com har en udførlig anmeldelse af DVD-udgaven.
|
|
| |
 |
Skrevet: 20 Dec 2007, 01:01 
Dan R. Knudsen
Rumkaptajn eller fugemand
Tilmeldt: 06 Aug 2004, 14:11 Indlæg: 8723 Bopæl: Jeg bor i nummer 11, det store gule hus.
|
|
Hvem er Mike og hvor kender du ham fra...om man må spørge...
_________________ Dan R. Knudsen
Kig forbi www.blækfabrikken.dk – hjemstedet for Flush Royale, Kaptajn Arno og Goben...
|
|
| |
 |
Skrevet: 20 Dec 2007, 01:18 
Frank Madsen
Site Admin
|
D-Cay skrev: Hvem er Mike og hvor kender du ham fra...om man må spørge...
Vi storyboardede en animationsfilm sammen i 2000. Han korrekturlæste også den engelske udgave af "Kurt Dunder i Tyrol" og til gengæld lod jeg mint voice talent anvende som marsiansk issælger i en kortfilm, han var i gang med. Han mente vist, at hvis han spillede det baglæns, ville det lyde lige i øret.
Han har også været med på bl.a. Corpse Bride, The Incredibles, Antz, Toy Story og The Nightmare Before Christmas.
|
|
| |
 |
Skrevet: 20 Dec 2007, 10:59 
Cav
Kvikhoved
|
|
Rottefilmen er fed, men vi har set det hele før (jeg synes i øvrigt at The Incredibles var bedre, og blev en smule skuffet over Rotteflicken, men det er en anden historie). Persepolis er relevant, ny og spændende. Den er artsy, ja- men henvender sig stadig til at bredt puplikum. Og så bruger den animationsfilmens muligheder for at gøre abstrakte ting tilgængelige på en meget federe måde end bare at give dyr mulighed for at tale. Og så er den simpelthen vanvittigt underholdende og skide charmerende. Og det er selvfølgeligt det vigtigste!
Du har vel læst serien Hr. Madsen?
|
|
| |
 |
Skrevet: 20 Dec 2007, 11:32 
Frank Madsen
Site Admin
|
Cav skrev: Rottefilmen er fed, men vi har set det hele før Du lyder som ham den trætte gamle pilot i Natacha, mand! Cav skrev: Du har vel læst serien Hr. Madsen?
Jada, og den var helt udmærket, sympatisk og vigtigt emne, selvoplevet, naivistisk/minimalistisk udført af en kvindelig kunstner osv. Men ligesom med "Maus" stiller jeg mig nogle gange det spørgsmål, om det er kunstværket eller den næsegruse respekt for det store emne, en tegneserie tager op. der får folk til at klappe i hænderne, fordi her er det gratis og næsten en borgerpligt at vise sin begejstring - og farligt at lufte sin skepsis.
Dette ikke skrevet for at nedgøre "Persepolis" og slet ikke filmen, som jeg som sagt missede presseforevisningen på, men det skurrede lidt, da bl.a. du meget skråsikkert meldte ud, at "den Oscar vinder Persepolis selvfølgelig" - uden at argumentere for det.
|
|
| |
 |