Skrevet: 11 Jan 2009, 15:33 
Camilla
|
|
Jeg har stemt på Lawman, men når jeg kigger på antallet af afgivne stemmer, så er tallet stadig det samme. Jeg har snakket med nogle af mine venner, og de har også oplevet, at deres stemmer ikke bliver registreret. Er der noget galt med optællingsmekanismen?
|
|
| |
 |
Skrevet: 11 Jan 2009, 15:52 
Camilla
|
|
Hov, nu kan jeg se, at tælleren har taget et hop opad, så nogen må da have held til at få deres stemme registreret. Hvad sker der??
|
|
| |
 |
Skrevet: 11 Jan 2009, 16:20 
Frank Madsen
Site Admin
|
Camilla skrev: Jeg har stemt på Lawman, men når jeg kigger på antallet af afgivne stemmer, så er tallet stadig det samme. Jeg har snakket med nogle af mine venner, og de har også oplevet, at deres stemmer ikke bliver registreret. Er der noget galt med optællingsmekanismen? Camilla skrev: Hov, nu kan jeg se, at tælleren har taget et hop opad, så nogen må da have held til at få deres stemme registreret. Hvad sker der?? Der sker det, at systemet virker. Jeg kan se, at du har forsøgt at stemme på Lawman to gange kl. 12.34 i dag, så alle stemmer bliver registreret. Systemet er testet i alle populære browsere (Explorer, Firefox, Safari, Opera) og har kørt i årevis uden tekniske problemer. Af stemmedatabasen fremgår det, at personer med en bred vifte af hard- og software lykkes med at få deres stemme registreret. Af hensyn til afstemningens retfærdighed har vi gennem årene indlagt en række filtre, der skal sikre at systemet ikke spammes. Jeg kan ikke komme ind på tekniske detaljer, men Netkåringens regler antyder hvilke mønstre, vi kigger efter: 1) Alle, der har adgang til en computer med internetforbindelse, kan stemme. 2) Der kan højst afgives én stemme pr. computer pr. 24 timer. En cookie vil skjule stemmesedlen efter stemmeafgivningen. Cookien er sat til at forsvinde efter 24 timer. Alle stemmer gemmes i en database, og forsøg på at stemme mere end én gang fra samme computer samme dag vil blive ignoreret i optællingen. Der ses også bort fra stemmer, der afgives fra områder udenfor det nordiske sprogområde. 3) Hvis Seriejournalen opdager grove, gentagne forsøg på at hacke systemet, vil samtlige stemmer fra den pågældende computer blive slettet, gyldige såvel som ugyldige.
_________________ FRANK MADSEN Tegner og forfatter - alt i illustrationer, tegneserier, manuskripter og storyboards
http://www.frankmadsen.dk
Læs også Kurt Dunders blog: http://www.seriejournalen.dk/blogs.asp?blogid=1
|
|
| |
 |
Skrevet: 11 Jan 2009, 16:34 
Thomas S
Herold og bondeknold
|
Nå, men a pro pos stemmer på Lawman, så må det være første gang at en tegneserie i Seriejournalens netkåring har en officiel kampagnesang. Måske derfor den fører så stort: STEM LAWMAN IND! Melodi: Horst Wessel-sangen Stem LAWMAN ind! og ikke kun i tinget. Stem LAWMAN ind som tegneserieblad! Thi hvert et ord, han siger til os, er bevinget, og blot hans milde åsyn gør dig glad. Stem LAWMAN ind – og ud med alle andre! Til ham alene sætter vi vor lid. Med ham i spidsen vil vi alle trygge vandre ind i en ny og meget bedre tid. Stem LAWMAN ind, så får du lov og orden, han fjerner alt, hvad der er sygt og grimt. Den nye tid er endnu i sin spæde vorden – DF er kun det allerførste glimt! Stem LAWMAN ind, så får du resultater! Giv ham din stemme, og hvad du nu har! Snart er vi alle samfundsstøtter og soldater i kampen mod hver udansk proletar! http://www.enwiki.dk/Main_Page#dit_og_dat
_________________ Overblik over danske serier på nettet: Tjek seriefeed.
|
|
| |
 |
Skrevet: 11 Jan 2009, 16:38 
Berti stravonsky
10-stjernet højhale med 1/4 kg medaljer
Tilmeldt: 07 Jul 2004, 22:26 Indlæg: 7176 Bopæl: Aldrig mere Ærø
|
|
Det tror jeg. Anmelderen jordede den og der har ikke været et ord eller suk om den hverken før eller siden, og at den ligger til at vinde skyldes vist rygklappere...
_________________ SÃ¥ er www.bertistravonsky.dk blevet opdateret...
Masser af nøgne damer, sådan da...
|
|
| |
 |
Skrevet: 11 Jan 2009, 16:43 
Berti stravonsky
|
|
Gad vide hvor mange nye brugere der er indmeldt siden konkurrencen begyndte, og hvor mange af dem der har stemt på Lawman?
Og det ligner nu et hævntogt mod Erwin, det kan jeg godt selv se. Jeg beklager.
|
|
| |
 |
Skrevet: 11 Jan 2009, 16:59 
Camilla
|
|
@Frank
Hmm, men jeg synes ikke, der i dit svar er nogen forklaring på, hvorfor tælleren heller ikke registrerer mine venners stemmer. Det er jo forskellige mennesker med forskellige computere og ikke noget mystifystisk, så de skulle da bare gå rent igennem. Så hvorfor registreres de ikke?
P.S. Jeg kan ikke forstå, hvordan du har registreret to forsøg på at stemme hos mig. Det kan man da ikke, fordi stemmeboksen jo bliver erstattet af stemmeresultatboksen.
|
|
| |
 |
Skrevet: 11 Jan 2009, 17:03 
Centipede
|
|
Hej Frank Madsen.
Jeg skal bare lige sikre mig, at du ikke checker på IP-adresse, eller i det mindste bruger en fornuftig strategi, når du gør. Ellers vil du jo få frasorteret alle de stemmer, hvor der er mere en en person i samme husstand, der stemmer i konkurrencen.
Naturligvis kan der være flere tegneseriefans i samme hus, bag den samme router. Det lader heller ikke til at være et problem, hvis man læser reglerne for at deltage.
Rent teknisk kan jeg bare ikke se, hvordan du kan checke på andet end IP og løs browserinformation.
Mvh Rene Jensen
|
|
| |
 |
Skrevet: 11 Jan 2009, 17:41 
Frank Madsen
Site Admin
|
Camilla skrev: Hmm, men jeg synes ikke, der i dit svar er nogen forklaring på, hvorfor tælleren heller ikke registrerer mine venners stemmer. Det er jo forskellige mennesker med forskellige computere og ikke noget mystifystisk, så de skulle da bare gå rent igennem. Så hvorfor registreres de ikke? Hvordan har du og andre oplevet, at jeres stemmer ikke blev registreret? Og hvor mange venner drejer det sig om? Stemmeseddelen er en ganske almindelig HTML-formular, og når man klikker på stemmeknappen, videredirigeres man til en ny side. Hvis det går glat, og du får Seriejournalens forside vist i din browser igen, er stemmen registreret på serverniveau, så det er ligegyldigt hvilken browser man har - alle stemmer bliver registreret. centipede skrev: Jeg skal bare lige sikre mig, at du ikke checker på IP-adresse, eller i det mindste bruger en fornuftig strategi, når du gør. Ellers vil du jo få frasorteret alle de stemmer, hvor der er mere en en person i samme husstand, der stemmer i konkurrencen. Seriejournalen har haft en fornuftig strategi i 8 år, og systemet har bl.a. i dag frasorteret forsøg fra enkeltpersoner, der forsøgte at afgive mange stemmer på deres favoritkandidat indenfor et kort tidsrum. Det drejer sig både om simple forsøg på gentagen stemmeafgivning og mere målrettede forsøg, der omfatter sletning af cookies og skift til anden IP-adresse. At der i en enkelt husstand skulle gemme sig over 100 personer med hver sin computer og IP-adresse, og som valgte at stemme på den samme kandidat med 40 sekunders mellemrum, virker ikke sandsynligt, og disse stemmer er derfor sorteret fra i overensstemmelse med reglerne.
_________________ FRANK MADSEN Tegner og forfatter - alt i illustrationer, tegneserier, manuskripter og storyboards
http://www.frankmadsen.dk
Læs også Kurt Dunders blog: http://www.seriejournalen.dk/blogs.asp?blogid=1
|
|
| |
 |
Skrevet: 11 Jan 2009, 17:42 
Berti stravonsky
|
|
Hej I to nye og velkommen til. Erwins venner?
|
|
| |
 |
Skrevet: 11 Jan 2009, 17:53 
Frank Madsen
Site Admin
|
|
|
| |
 |
Skrevet: 11 Jan 2009, 17:55 
Centipede
|
|
Tak tak. Venner af selveste LAWMAN, såmænd.
Jeg så ham på hustaget en aften vi skulle ud at spise. Ingen var bange for overfald den aften.
|
|
| |
 |
Skrevet: 11 Jan 2009, 18:05 
Thomas S
Herold og bondeknold
|
Frank Madsen skrev: Hvordan har du og andre oplevet, at jeres stemmer ikke blev registreret? Inden jeg stemte, stod der at der var afgivet 1088 stemmer. Efterfølgende stod der, at der var afgivet 1088 stemmer. Jeg tror, det er det samme som Camilla taler om. Jeg ved ikke, om det er noget, man skal ligge noget i.
_________________ Overblik over danske serier på nettet: Tjek seriefeed.
|
|
| |
 |
Skrevet: 11 Jan 2009, 18:07 
Camilla
|
|
Det ene eksempel er 7 personer med hver deres computer. De er fordelt på to husstande (4+3 personer). Ifølge reglerne må de afgive én stemme pr. computer, og det er det, de har gjort. Ingen af stemmerne er registreret.
Så er der to enkeltpersoner i hver sin husstand og med én computer hver. De har hver afgivet én stemme, og de er heller ikke blevet registreret. Dertil kommer alle deres venner, hvis stemmer heller ikke er registreret.
Er du sikker på, at der ikke er et Lawman-filter i dit system?
|
|
| |
 |